tisdag 30 mars 2010

Högläsning

Ja, det vart en lite jobbig natt. Adam har varit lite grinig det senaste. Han gallskriker ju inte men gnäller fasligt mycket. Vi skulle egentligen träffa Elin och Liam idag men varken jag eller Adam hade nog inte varit nåt särskilt trevligt sällskap. Robert kan nog komma på många anledningar till att inte träffa mig när jag är trött....
Mamma fick rycka ut och skjutsa oss till bvc och självklart fick hon ju gosa med adam. Adam hade ett "charming-moment" hos sköterskan....ja då visar han de sidorna!

Annars för att få Adam lugn har jag märkt att det är sång eller läsning som gäller. Ja, att man låter bara. Så jag har idag läst i min egen bok för honom och han har lyssnat uppmärksamt utan gnäll. Två flugor i en smäll kallar jag det!

Dieten går finemang. Jag får ju skryta med att vågen visar redan 1,5 kg minus på tre dagar. Så nog funkar det alltid. Man blir ju lite mer taggad då. Men jag har fuskat lite och ätit knäckebröd och grönsaker. Men det är godkänt fusk tycker jag!

0 kommentarer: