måndag 8 mars 2010

Adam 1 månad

Först var herrn nöjd, sedan tyckte han väl att jag fota för mycket och villa komma upp.



Helgen gick så väldigt snabbt. Var kalas hos Roberts mormor igår. Adam sov sig igenom hela kalaset i stort sätt. Och det verkar som han sover bäst med högt ljud runtomkring för det var verkligen hög ljudnivå igår. Men det är ju bra. Inatt har han däremot inte sovit utan varit vaken och gnällig. För att stå ut lite så tänker jag mig (på ett ironiskt sätt kanske man kan säga) att han är som MiniMe i Austin Power. Ni vet han är den där onde i filmerna. Nu tror jag ju inte att Adam är ond men han känns lite beräknande ibland, tänker jag. Så fort jag tänker för mig själv "nu sover han nog" då öppnar han enat ögat, alltså ETT öga och kollar. Jag fattar vinken, han sover inte, han bara luras. Och så åker det där lillfingret upp till munnen som, precis som MiniMe, och så kniper han ihop munnen, precis som MiniMe.

Förresten, när Elin med familj var här sist fick Adam den första barnkammarboken. Den som jag precis tänkt köpa eftersom jag köpt två andra av den serien, och tänker mig även samla ihop alla de böckerna så småningom. Adam kommer nog lära sig sjunga tidigt!

1 kommentarer:

Jullan sa...

Alice fick den vita i julklapp och vi har redan lyssnat och sjungit!! :)