söndag 14 mars 2010

Böckernas värld


Även om bebisvardagen är för det mesta väldigt mysig och härlig så är det skönt när helgen kommer och man får armarna lite mer "fria" och kan greja lite mer. Helgen har varit väldigt lugn och skön. I fredags åkte vi till mamma och pappa där Adam fick full uppmärksamhet och vi fick god mat och jag fick mig, äntligen, ett glas rött vin. Som jag trånat och längtat efter den ljuva smaken. Sedan fick jag mig en hel natts sömn. Till Roberts förtret hade Adam en "skrik"-natt.
I Lördags så vankades det ju melodifestival och det firade vi med lite pizza i sällskap med ing.marie och åter igen hade Adam full uppmärksamhet. För en gångs skull var Adam lugn hela kvällen och det var nog farmors förtjänst.

Annars har jag mest pysslat med alla kort jag framkallat och läst böcker. Har börjat på de där böckerna som twilight-filmerna baserats på. och jäklar vilka bra böcker. Jag kan knappt sluta läsa...vilket resulterade i att jag "råkade" läsa 2 timmar inatt när jag egentligen hade behövt sova. Sedan bad jag om lite sovmorgon (utan att berätta varför jag egntligen var så trött). Anledningen kom ju fram sedan ändå och Robert höll på att få hybris - han menar att det går knappt att prata med mig alls när de där böckerna är framme. Men gott är det att ha Adam på bröstet sovandes och en väldigt bra bok i handen!

0 kommentarer: