måndag 9 mars 2009

Jag kanske borde lyssna bättre


Ibland har jag verkligen otur med tänkandet och lyssnadet.
Har fått hem låtarna från melodifestivalen och de lyssnades på under resan till Halmstad. Lyssnade på Scotts låt och hörde hur jävla dålig text de har till sin låt. Vilka nödrim. Får sådana nödrim ens vara med i melodifestiveln. Tex:
"Jag tror på oss
En gudinna som försvann på höga klackar
från hugo boss"

eller

"Vill att kärlek brinner lite längre

Än ett tomtebloss
jag tror på oss"


EEEHHH trodde jag ja. För nu när jag kollade upp texten så sjunger de inte alls så. De sjunger inte alls om klackar fårn hugo boss utan då sjöng dom jag tror på oss och när jag trodde de nödrimma med tomtebloss så sjöng de "eller tas tillbaks?".


Ja, jag har otur.



1 kommentarer:

Anonym sa...

Så kan det gå med skumma västgötska dialekter ;-)