tisdag 17 mars 2009

Ditt och Datt

Nu är det näst sista veckan innan den här akutmedicinkursen är slut. Examination är på G och det har varit full rulle. Imorgon ska vi sätta ihop hela arbetet och sedan skicka in det. Sedan bär det av till Lidköping på torsdag.

Igår så hade vi seminarie i akuta situationer där vi fick pröva göra diverse saker. Tex prova immobilisera en patient (alltså lägga en person på en bräda, spänna fast och sätta på halskrage för att inte kunna röra sig) prova olika hjälpmedel för att hålla frakturer mer stabila m.m. Tog iaf lite bilder.



Jag testar ett "bälte" som är till för att stabilisera bäckenfrakturer.


Honey som är helt immobiliserad.
Tror iof inte att patienter i själva verket är så här glada!

Honey igen.

Efter det seminariet så träffade jag Heja på stan för att köpa mat. På stället stöter vi på Morgan Alling, trevligt. Han var min idol när Tippen gick (ni vet det där sommarlovsprogrammet).

En fundering: Hur mycket rör jag mig igentligen när jag sover?! Jag är sen tidigare van vid en stooor säng. Men, varje gång jag vaknar i min "nya" säng så ligger jag på en knöl bestående av ett stycke lakan.

0 kommentarer: