måndag 1 september 2008

Pigg...

...känner jag mig. Har nog börjat vänja mig lite med att jobba. Eller så beror det på att det faktiskt är lugnare på den avdelning jag är på nu än vad det var på den medicinavdelning jag var på förut.

I helgen så har det väl inte hänt så jättemycket roligt. I lördags var vi på axvalla marknad. Var så längesen jag var på något sådant så jag bönada och bad robert och till slut gav han med sig så vi for dit. Väl hemkommna skulle robert prova den grönsaksskärare vi inhandlat. Det första han gör är att skära av sig fingertoppen....great! Han som ska vara så "hård" hela tiden fick värsta svettningarna och alldeles likblek. Han låg här i sängen och skrek så fort jag rörde vid fingret....eftersom jag var tvungen att byta förband 3 gånger eftersom det blödde så.

I söndags tog vi det lugnt, var hos roberts mormor och morfar och så hann vi med att städa och tvätta som inte var gjort på evighetersen.

Nu ska jag ta och laga mat ska fjäska lite med robert och steka kött, ugnsstekt potatis och kantarellsås....på en vanlig sketen måndag....gött =)

0 kommentarer: