lördag 27 september 2008

Lördag


Sicken vecka det har varit. Började på 2an i tisdags. Det gick bra. Hoppade även in och jobbade på gyn på torsdagen.

Men, på torsdagen insåg jag och Robert att vi var tvungna att åka med Isa till vetrinären. Hon hade sen helgen bara sovit, inte busat eller lekt något, dessutom hade hon börjat halta och vänster bakben var väldigt svullet. De trodde först att hon hade brutit lårbenet, som tur var hade hon inte det. Olyckligt var det ändå för det visade sig att hon hade en stor varböld i benet. Så hon fick sova över på sjukhuset.
Nu sitter hon här bredvid mig med ett dränage i benet och en krage. Hon är inte helt nöjd med all sårtvättning och medicingivning. Men man får ju fjäska lite och ge skink eller kycklingpålägg...då är det nog inte såå farligt.


Men vad jag var orolig när Isa var, och faktiskt är, dålig. En del kanske tycker att man överreagerar men Isa är ju min lilla bebis. Det slutade med att jag fick jättemigrän eftersom jag inte kunde sova riktigt plus oron.


Idag så gick Robert iaf upp tiiidigt. Redan 5.30. Vid 6-tiden kommer han och frågar när jag ska komma upp igentligen....jag funderade på om han skämtade med mig eller om han faktiskt är lite knasig...fast jag vet ju redan att han är lite knasig och framförallt morgonpigg =oP Jag hade ju redan vaknat så det var bara att pallra sig upp. Vi städade och sedan vid 8 handlade vi lite.


Fredrik och Elin har varit här idag med. Trevligt!!! Fredrik lagade vår värmepump, gulle han, och jag och elin satt inne och tjöta. Vi bestämmde att vi ska på en krogshow med trerättersmiddag. Ska bli görskojj!!!


Nu får jag pyssla om mina små kissar här.

Hej svejs.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Fy vad jobbigt! Stackars misse! Hoppas hon kryar på sig!