lördag 20 september 2008

Lördagsbestyr

Kunde inte sova en blund inatt. Var iaf vaken från 3 sen somnade jag väl om och sov en halvtimme framåt 7. Sen var det bara att gå upp och ta vespan till stan för att handla lite färskt bröd och tanka.

Inatt så la sig först Isa i sängen, vi somnade allihopa och sedan vaknade jag av att en liten Ada kröp up på min arm. Då kunde jag pusta ut lite. Då kan hon ändå slappna av i samma säng som Isa och sova som hon brukar.

Robert är i gbg nu med Fredrik. De skulle provskjuta några pistoler. Undrar när Robert ska komma igång med skyttet igen....var ändå ett tag sedan han var och sköt på någon bana och ännu längre sedan han tävlade. Så jag har haft och har fortfarande en lugn förmiddag/eftermiddag.

Tränade lite förut. Ada har alltid velat vara med då och man kan ju inte låta bli att bli lite irriterad eftersom hon ska va PÅ en när man tränar. Är inte det lättaste att utföra öveningarna rätt då. Men tänk er att ha två katter då....den här gången satt Ada och kollade på medans jag stod med vikterna och Isa klängde upp och ner, klättrade upp och ner längs benen, åt på liggunderlaget och jag vet inte allt....lite kaotiskt var det. Men ändå så kan jag inte låta bli att skratta. Om ngn hade sett oss hade det nog sett rätt roligt ut.

Isa har förövrigt hittat en favvoplats att ligga på. På den bärbara datorns tangentbord, med förutsättningen att datorn är på givetvis....annars är den ju inte varm =oP

1 kommentarer:

Anonym sa...

haha, här finns det oxå två katter som älskar att tassa rundor eller sova på tangentbordet. eller så sättar dom sig mitt framför skärmen så man inte ser nånting :P dom förgyller verkligen ens dag :)