tisdag 16 september 2008

2a dygnet


Nu har andra dygnet gått och det känns helbra med Isa. På bilden ovan står hon och kollar efter Ada...
Hon är väldigt nyfiken på Ada men Ada har inte riktigt accepterat än att Isa har kommit in i familjen. Dom börjar allt närma sig varandra men dom har inte "kännt" på varandra än. Jag väntar med spänning. Första dygnet var jag väl på helspänn också eftersom jag var så rädd att Ada skulle attackera Isa. Men nu har jag släppt det och låter dem vara. Om jag ska rycka in i varje "fräs-och-stånk"-tillfälle kommer de ju aldrig lära känna varandra.

Man märker ju ändå att Ada är lite skygg och går undan...gömmer sig gärna på ställen där hon aldrig annars brukar vara som under sängen och köksbordet. DOm första nätterna nu har vi stängt dörren till sovrummet så att Ada får sova i sängen som hon är van vid. Så hoppas jag innerligt att Isa och Ada blir kompisar snart så att de bägge kan få sova i sängen. Isa har allt fått sova i sängen med eftersom Robert kommer och lägger henne hos mig när Ada går upp med honom vid 5-snåret på morgonen.

Jag skulle nog kunna sitta och skriva hur länge som helst om lill-katten och Ada. Men nu får jag ta och göra iordning mig. Ska till stan sen för att handla och lämna blod.

Bilderna nedan är så som Ada och Isa ligger nu i varsin soffa.

Hej så länge.



2 kommentarer:

Madelene sa...

heej. hoppas allt är bra, va ett himla tag sen nu ! hihi det verkar spännande detta, håll mej uppdaterad ;) kramar / M

Anonym sa...

Nu har Signy och jag kollat in go'tjejerna och läst om Isas nya liv.
Vi är jättenöjda med att hon fick flytta till er :)

Kramar från oss i Hålanda