torsdag 27 maj 2010

Fullt ös medveslös

Hej och hå! Adam ligger ute i vagnen och sover. Han som alltid somnat bra på promenader gör det plötsligt inte. Nehej, han ska sitta upp och glo. Motvilligt, om jag går ett varv extra, som idag, somnar han. Det går nästan för snabbt nu. Det händer nästan något varje dag, något nytt som han gör. Han börjar hitta olika ljud, bubblar med munnen, gurglar, sprattlar som en annan sprattelgubbe, flörtar med alla som kommer i hans väg, nyps, tar tar i saker, rullar, börjar gå med bena när man sätter ner honom på hårt underlag. Nu kan man inte längre lämna honom sovandes i soffan för helt plötsligt vaknar han ju och börjar rulla. Så den lugna tiden är väl förbi....

Igår kom Veronica förbi. Det var mycket trevligt. Hon tar sin sjuksköterskeexamen nu och det får mig att tänka tillbaka på min egen. Känns som det var längesen, fast det är det ju igentligen inte. Men det har väl hänt alldeles för mycket så att det känns som så. Hon kommer bli hur duktig som helst som sköterska. Dessutom är hon rolig att jobba med - jag kan sakna när vi sommarjobbade på 4an. Det var tider det!

För övrigt är det hur mycket som helst på gång nu i slutet av veckan. Idag är det föräldraträff och den här gången ska vi hem till Marika istället för att sitta på öppna förskolan. Christina är snäll och hämtar mig som vanligt!
Imorgon är det ev fika med en "gammal" klasskompis från skövde och på kvällen vankas det kalas för Willam som fyller 4. På Lördag är det Nuntorp (bonneskola) som får besök då det är nuntorpsdagar och på Söndag är det ju mors dag. Fullt upp med andra ord och det gillar jag! Robert kan klaga lite på att jag ska "hålla på" hela tiden eftersom jag är så trött på kvällarna. Men då vet jag ju att jag somnar iaf. Jag kan ju inte sitta hemma och pilla både mig och Adam i naveln...

Martina: Jag har gått och tänkt ringa dig i flera dagar men får inte tummen ur....ikväll ska jag försöka dra ut´en!

1 kommentarer:

Anna sa...

Synd att Nuntorp inte får besök av er på söndag, då kommer jag stå i bankens tält mellan 10-13. Men vi ses väl nästa fredag ändå ;)

Kramisar