tisdag 1 juni 2010

Leila

Helt otroligt, Adam vaknade inte 3 inatt och ville ha mat, men han vaknade dock 4.30 och ville upp. Men jag var lite chockad i morse.
Denna vecka är studentvecka och det är nu Eriks tur att ta examen. Tänk att vi tre knutsson-ungar blir så stora så att alla tagit studenten. Känns knäppt. Och jag sitter helt plötsligt och är morsa och gift. Jag tror att en del som är i samma ålder och karriärsinriktade, knappt flyttat hemifrån skulle bli mörkrädda. Men jag måste säga att jag är nöjd. I söndags var det ju min första mors dag. Den firade jag och Adam själva med rabarberpaj. Robert låg bakfull till fyra på eftermiddagen - vad han lyckats mer med ska vi inte ens berätta. Men igår kom han med Leila Lindholms nya bakbok. Då blev jag väldigt glad! Nu ska här bakas och jag ska fixa surdeg!

Igår var vi även på föräldraträff. Kändes sådär eftersom vi allihopa typ redan pratat igenom allt innan på våra fikaträffar. Så det var mer bvc-sköterskan vi berättade för och hon gav lite råd om smakportioner osv. Idag kommer iaf några mammor plus barn hem hit.

Har annars fått ta ur liggdelen ur vagnen. Adam ska bara sitta upp och kan lägga honom ner i vagnen om han sover. Han är en nyfiken liten skit - precis som sin morsa.

0 kommentarer: