söndag 20 juni 2010

Det känns så rätt ibland


Det är så otroligt gott att ha Robert hemma nu. Jag, vi, njuter av att alla är hemma och kan rå om varandra lite extra. Lite innan Robert gick på semester så tänkte jag att antingen så går det åt pipan och vi går och är sura och smågnager på varandra (eftersom vi inte är vana att vara hemma så mycket bägge två - kan ju lätt bli så då) eller så blir det bara underbart. Jag kan konstatera att det bara är underbart. Det är så himla roligt att se hur Robert bara på en vecka knyter an till Adam på ett helt annat sätt än vad han gjort innan. Han tar det där basansvaret och jag kan låta mig själv luta mig lite tillbaka och pusta ut och inte behöva tänka på allt. Vi kan trots att Adam är vaken mycket hitta våra stunder och ta hand om oss och våran relation vilket verkligen behövs när man är småbarnsförälder. Det är efter dessa små stunder och när jag ser Robert hur han tar hand om Adam som allt bara känns så rätt. Vi har varit ihop ett tag nu, gift oss och fått Adam - och vi har lyckats bevara det vi har - det kallas kärlek och det är det som är viktigast (som Daniel sa till Victoria igår=)

Idag så är jag inne och själv. Jag ska plugga lite teori, städa och fixa ordning en kalvfilé på Per Mobergs vis. Vi får väl se hur det går. Sedan ska jag öva på att backa med bilen!

Hoppas att alla andra har det gott denna söndag och bara njuter - för det gör jag!

0 kommentarer: