onsdag 2 juni 2010

Vårdgaranti?!

Adam och Isa ligger i var sin ände av soffan och sover under varsin filt. Frid i huset, tack! Adam har nu två nätter i rad sovit igenom hela natten. Han vaknar förvisso mellan 4-5 men jag är glad ändå. Men imorse var han så jäkla pigg. Och jag var så jäkla trött! Försökte ligga kvar i sängen men icke. Sedan höll han igång här på golvet tillslut blev han så övertrött så då var det skrik som gällde….tog en stund att få honom till ro.

Numer så får jag lägga honom på golvet om han ska leka eftersom han snurrar runt så hela tiden. Rätt skönt ändå att han kan ligga för sig själv och hålla på för då kan jag ju greja lite själv. Men jag får ha koll….han ligger ju inte direkt still på rygg heller…

Fick även brev från kirurgmottagningen igår. Det stod att jag skulle få komma på undersökning (gallan) i augusti/september….i samma brev stod det att om det går över 3 månader så kan jag söka mig till en annan vårdgivare. Remissen skickades 14 maj och 14 augusti, ja då har det gått 3 månader. Och eftersom det stod september så överfaller det ju de där 3 månaderna. Så jag ringde och sa att jag ville komma någon annan stans. Men det gick de inte alls med på! De påstod att jag får en tid inom 3 månader….men hallå – det står september. Det känns som att de luras lite. För det är ju NU jag kan söka mig till annan vårdgivare och få tid snabbare. Inte i augusti. Jag är sugen på att klaga STORT – men var faen ska en lägga fram klagomålen? Jag vill ha hjälp nu för de där jävla gallstenarna gör sig påminda var och varannan dag nu!

Så....lite bilder på Adam!




0 kommentarer: