söndag 23 maj 2010

Adam skriver:

Av någon konstig anledning har morsan kallat mig skitunge de senaste veckorna. Jag tror att jag börjar fatta varför…

Först ville jag inte bajja. Okej, jag tror inte jag är någon varje-dag-skitare men det var lite jobbigt in i mellanåt. Då började morsan ge mig något konstigt sliskigt sött som skulle få igång magen på mig. Och som jag har bajjat sen. Mamma har jag gjort glad nästan varje dag nu. Men nu håller blöjan inte riktigt tätt och det tycker jag är roligt. Jag skrattar varje gång. Först bajsade jag ner mamma och öppna förskolans matta när vi var där. Jag var ju tvungen att visa de andra ungarna vad jag kan göra. Sen igår när vi var på kalas igår satt jag i pappas knä när han åt tänkte jag bajja lite. Jag tryckte på som tusan så att jag bajjade ner hela pappas ben och golvet. Jag tror det är därför de kallar mig skitunge.


Men jag har börjat lära mig andra saker också: äta katrinplommonpuré, greppa och stoppa leksaker i munnen, vända mig från rygg till mage och mamma och pappa påstår att jag börjat hitta fötterna men jag vet inte riktigt själv…


katrinplommon är riktigt gott


jag har börjat sitta mycket bättre

jag ville inte ligga och vänta på pappa när jag ville bada så jag passade på att rulla lite


hej hej, jag provar morbrors gamla skjorta, den smakade rätt gott också, lite gammal sådär...


babygymet smakar rätt hyggligt det med

nu när det är så varmt passar jag på att ha mitt linne på mig

0 kommentarer: