tisdag 25 maj 2010

Jag och Robert känner Adam bäst!

Nu har jag blivit arg, ordentligt arg. Jag har fått mail (inga offentliga kommentarer, menar alltså inte dig jullan) efter att jag igår skrev "nu ska Adam få välling efter grötmålet". Jag har fått mail från personer som jag knappt känner om att jag begår ett stort misstag, gör helt fel som ger Adam smakisar när han är så liten. När dessa personer skriver dessa mail till mig så är det inte råd de kommer med utan rena kränkningar och påhopp om att jag inte skulle känna mitt eget barn. I ett mail står det "Hur kan du som mamma ge ditt barn som är så litet fast mat redan, hans mage är inte redo för det!"

Adam har ett bra tag haft en krånglig mage. Han har haft ont och varit förstoppad. Trots laktulos och diverse olika metoder så ville det inte riktigt ge med sig. Vi var i det närmaste desperata eftersom vi ville ju att Adam ska må bra. Därför sa vi, efter att ha hört att avföring kan blir bättre av lite fastare mat, att vi prövar med gröt och katrinplommonpuré. Adam blev en helt annan unge. Han är inte längre hård i magen, han är glad och nöjd. Han är närstan inte haft ont i magen någon ting efter att vi började med gröt och puré. Jag, som mamma till mitt eget barn, anser mig känna honom bäst. Jag kommer alltid se till att han mår bra. Så därför får mitt barn smakisar, han mår bra utav det. Så, "de" som nu skickat dessa mail kan hålla sina åsikter för sig själva. För så länge det inte är råd med omtänksamhet i botten så kan NI undvara er den tid det tar att skriva sådana här mail.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Emma!! Strunta i vad alla människor säger, du har helt rätt ingen känner Adam som du, jag vet att du är världens bästa mamma!!

Kram martina (som skriver uppsats för fullt)