måndag 3 maj 2010

Ja, jag får väl göra ett försök till att blogga efter en viss trötthet. När man har barn blir man trött. Jag har ändå haft lyckan att få en väldigt glad unge som inte gallskriker mer än i några minuter. Vi har aldrig varit med om att Adam skrikit timme ut, timme in. Men han är en jäkla gnällunge. Han gnäller timme ut och timme in istället. Det ska vara fart och fläkt hela tiden, inte ska man sitta still. Han försöker sätta sig upp genom något som ser ut som försök till situps men ungen fattar ju inte att han inte kan komma upp och blir därför asförbannad. Ja, jag blir trött för det tar en sån jäkla energi. Även om det är enligt mig världens bästa unge så ja, ni som har barn vet ju hur det är. Därför, när helgen kommer, och Robert är hemma så måste jag få lite egen tid. Bara vara jag. Sitta själv. Sitta och pyssla och påta utan att behöva tänka på annat. Veckan som varit har nog varit lite väl mycket egentligen. Men här bjuds det iaf på bilder på Lovenes gnälliga gullunge som ändå charmar en så jag blir knäsvag!




Babymassage i Tisdags. Jag var alldeles mossig i huvudet efter en körlektion under morgonen. Adam tittar intresserat på "massagetanten".


Baddax - Adam gillar detta starkt. Duschstrålen kittlar väl gott över kistan. Insmörjningen med massage efteråt gillas också. Speciellt när pappa smörjer hela ansikten och skallen.

Adam på väg till Götene.
I Fredags bar det av till götene och Elin, Fredrik och Liam. Pizza och mys och så skitsnack på verandan och det stod mammorna för. Det är så himla gott att prata av sig om allt, både bra och jobbiga saker med en annan mamma!!!!!!

Liam pratade glatt med adam men Adam fattade nog inte riktigt vinken och såg mest sur ut. Man kan ju undra vad Liam sa till Adam i vilket fall som helst!


2 kommentarer:

elin sa...

jag håller med. det är tur att jag har dig som jag kan gnälla av mig på och få förståelse.

Jullan sa...

Ja det är alltid skönt att ha andra mammor att ventilera med. :)