tisdag 11 maj 2010

status för fam larsson

Ja, jag har inte riktigt samma tid som förut att uppdatera här…men ska vi ta en familjen Larsson status kanske?!

Hälsa: Mjo….här skulle man kunna skriva mycket. Jag antar att de 9 månaderna som jag bar på Adam bröt ner min redan slitna kropp, typ. Just nu, inflammation i tum-senan – om det inte blir bra ev operation.
Svin-så-in-i-satans ont i ryggen som även känns i magen. Läkaren tror det är gallan – ev operation beroende på vad proverna visar.
Gynekologisk jävla skit efter förlossningen som också, om det inte blir bättre åtgärdas med ev operation.
Det känns nästan pinsamt att prata om min hälsa just nu. Har jag maximal otur så kan det bli tre operationer i år. Jag hoppas iaf att det inte blir så….det räcker nu!

Adam, är förstoppad så in i norden och även om vi ger laktulos rent nu så kan han inte få ut en bra skit i lagom lös och härlig konsistens. Så nu vankas det lavemang på bvc idag om han inte kan skita!
Robert – frisk som en annan nötkärna. Tur kanske så att han kan ta hand om de andra fallna i familjen Larsson! Robert brukar säga det att han har aldrig varit så mycket på sjukhuset sen han träffade mig.....är ju lite ironiskt =)

Helgen: Adam fick spendera två dygn hos sin mormor, morfar och morbror. Full uppmärksamhet och det gillas. Jag och Robert skulle unna oss en lyxig brunch på Strand matsalar – som jag längtat. Resulterade i vissen sallad, ej genomstekta köttbullar, äggröra som såg ut som ärtsoppa som dessutom stod uppdukad i en stor soppgryta med slev och det saknades över hälften av det som var utlovat på deras hemsida. Men resten av lördagen låg vi bara i sängen under täcket och myste och kollade på band of brothers serien.

Nu hoppas jag att Adam kan få ut en rejäl blaja så vi kan åka på babycafé istället för att åka till bvc!



I fredags hjälpte adam till med tvätten.


vin är gott när det är barnfritt!


Gos med morsan efter helgens bravader i velanda

1 kommentarer:

Anna sa...

Ni skulle kommit hit på söndagsbrunch i stället. Här hade vi göttigt smörig äggröra, knaperstekt bacon, pancakes med fruktsallad, färska jordgubbar och en jordgubbs- och blåbärssmoothie. En vanlig Jonssonsk söndagsfrulle alltså ;)