tisdag 24 februari 2009

Tiiisdag

Somnade som en stock igår efter den sena föreläsningen. Unnade även mig själv att inte ställa någon väckarklocka idag.....vaknade ändå runt 7-tiden. Tog en sväng till gymmet.

När jag är på gymmet kan jag inte låta bli att kolla in andra som tränar. Jag granskar. Jag gör precis det som jag inte vill att andra ska göra med mig. Idag såg jag en äldre herre som tränade frenetiskt. Bara det att hans armar och ben flög och alla håll han gjorde övningarna så snabbt att den träningen han utförde kan inte direkt varit effektiv. Nåväl, han rör sig ju iaf. Men.....det var otroligt nära att jag gick fram till honom och fråga honom om han funderat över att kontrollera sina rörelser mer?

Ett annat problem jag har är att jag får alldeles för mycket blåsor på händerna när jag tränar....försöker byta grepp lite då och då så att jag inte ska få dessa.....det kommer sluta med att jag får hårda områden i mina händer vilket jag inte vill - träningshandskar kanska borde inköpas?!

Nu ska jag ta tag i pluggandet, men fört måste jag skriva en lapp till mina kära korridorare om att vi alla behöver bli bättre på att ta upp efter oss i köket...det ser inge roligt alls ut just nu!

0 kommentarer: