fredag 6 februari 2009

Here we go again

Jag har glömt att ta min medicin bara för att jag mått så bra det senaste. Jag har varit glad, haft mycket att göra och kännt att jag kunnat släppa på min stenhårda kontroll. Jag har till och med börjat komma försent till vissa saker....jag som annars brukar vara 30 minuter för tidig. Men, allt har sitt men, det där med att ta min medicin, eller att inte ta den, "sinkar" mig tillslut. Ända sen igår känner jag att jag bara sjunkit nedåt. Jag går och är ledsen. Jag som inte grinat på jättelänge kunde inte sluta igårkväll. Och det värsta är att jag vet inte riktigt varför. Eller jo, just då saknade jag robert och isa så jäkla mycket men förut har jag hanterat det. Så nu, fram med pillrena igen. Jag kanske borde sätta upp stora kom ihåg lappar. Om jag inte tar min medicin blir det ju så här....det är precis som när de som har diabetes får högt blodsocker när det inte sköter sin mat och sitt insulin. Skärpning Emma!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Ta medicinen varje morgon i samband med att du borstar tänderna så är det lättare att komma ihåg.

Kramar mamma