måndag 9 februari 2009

Tatuering!


Jag har länge, länge funderat på att tatuera mig. Nu så börjar form och plats ta sin plats i mitt huvud och snart kommer jag slå till. Jag har funderat länge, vart ska jag sätta den? Hur kommer det påverka jobbet eftersom jag ändå kommer jobba som sjuksköterska? Kommer jag vilja ha den senare i livet också?
Jag har iaf bestämt mig att sätta tatueringen innanför ngn av mina handleder. Om man vill dölja tatueringen kan man ju göra det med klockor, långärmat och armband. Appropå hur det skulle påverka jobbet. Mjo, jag kan tänka mig att folk kan påverkas av den. Men det beror ju också på vad jag tatuerar. Det kanske inte skulle vara så bra att tatuera dödskallar eller liemannen synligt! Den bild jag vill ha är körsbärsblommor med ett E i. E:t kommer stå för mycket. Emma, Emil och Erik (mina kära bröder) men även kommer det betyda familj för mig. Tatueringen beräknar jag vara 3-4 cm lång och 2-3 cm bred.

Jag vet att många i min närhet inte gillar tatueringar och en av dem är Robert. Det känns ju kanske inte bra, men å andra sidan, vill jag så vill jag. Då kommer inte hans åsikt styra mitt val. (Så, nu har jag försvarat mig lite =)

Ne, om jag ska försöka få lite lite motivation till så att jag kan läsa 3 sidor till.

0 kommentarer: