fredag 8 maj 2009

Dagen

Sovmorgon. Men vaknade ändå tidigt av måsjävlarna som skrek. Hade jag haft ett gevär hade jag skjutit dem.
Försökte plugga men längtade bara hem. Ringde robert som undrade om jag inte skulle komma hem då. Beställde biljetter. På vägen till stationen regnade och åskade det. Tåget startar. Åkte x2000. Men tåget kan inte gå snabbare än 40km/h eftersom blixten slått ner.

Väl framme i gbg, hittar jag mitt tåg, och det finns knappt några platser kvar. Klämmer mig ner bredvid en blonderad fjortis med övermålade klumpiga ögonfransar. Efter en halvtimme håller jag på att få bryt. Blondinen bredvid mig sitter med sina jävla ben över på min sida så jag får ha mina i gången. Jag försöker knuffa och sparkas lite för att hon ska fatta....men inte. Sen är det någon jävel framför mig som har sin mp3 på högsta volym med han i Sven ingvars som sjunger "I love Europe" och har dessutom är låten på repeat sammtidigt som hon nynnar. HELA VÄGEN.
Framme, köper pizza som vi äter med svärmor. Lämnar mina väskor ute. Helt plötsligt börjar det spöregna.....

Men nu ligger jag här i sängen hemma hos Robert och Isa. Härligt=)

0 kommentarer: