tisdag 3 augusti 2010

Gammal tant?!?


Adam sover och jag borde sova, men det gör jag aldrig längre på dagarna, fast att jag borde. Den där lilla filuren tröttar ut mig just nu. Inte på nätterna. För då sover han hela natten, oftast, i sin egna säng i sitt egna rum. Han är grym. Inte trodde jag att det skulle gå så bra. Dessvärre är det jag som ligger vaken av mig själv - den där navelsträngen är svår att klippa alltså! Nu har jag istället en katt under täcken - ingen är gladare än hon, och en man som envisas att ligga på min sida av sängen. Och då är det meningen att jag och katten ska få plats också. Kanske borde byta sida när jag har ena benet på hängande ner för sängkanten - men så smart är jag inte på natten...Nej, för att återgå till ämnet. Adam tröttar ut mig på dagarna. Något ska hända hela tiden och inte lär det bli lugnare. Sover på dagarna gör han inte så mycket längre, ja han får väl all sömn på natten - 20.00 till 06.00 får jag ju säga är rätt bra längd att sova.


Idag har jag varit och klippt mig. Det var inte heller så roligt. Jag brukar gå till salong preben och dom är helt otroliga på att ta hand om en. Tvättar alltid håret och då ingår hårbottenmassage och man får även sitta i en massagefåtölj under tvätten. Jag är alltid nöjd när jag går därifrån. Saken är den att de är jävligt dyra. Så bara för att - i mitt lilla försök att spara lite pengar, så gick jag till en billigare salong idag. Chop me. Sur frisör och ett jävligt dåligt ljus i lokalerna som tar fram varenda lilla skavank när man kollar sig i spegeln. På Preben är det ett sånt där mjukt fint ljus som man alltid ser snygg ut i. Eller det ljuset lurar en att åtminstone känna sig snygg. När jag sätter mig i stolen säger hon "Jaha, hur kort ska du ha då? Vill du tvätta håret eller? Eller du kanske har gjort det idag redan?" Jag frågade om det ingick i priset. Nej. Nehepp, då skiter vi i det. Och vad får jag för frisyr, en jäkla kärringfrisyr kändes det som. Där satt jag, i det där jävla starka ljuset och såg varenda liten por i ansikten, varenda lilla skavank, ringarna under ögonen framhävdes och då kände jag mig som en gammal tant!!! Är det meningen att jag ska känna mig som en gammal tant för att jag fyller 25 och har fött barn. Nej, tror inte det. Det värsta var när jag gick in till optikern för att fråga om deras erbjudanden så frågade hon vilken styrka jag behövde på LÄSGLASÖGONEN!!!! jag bara kände för att åka hem och dra täcket över mig. Istället drar jag till Råda för att gå i spåret igen. Här är det barnvagnsgång som gäller. Det är bra för biceps i uppförsbackarna om man håller på rätt sätt!

0 kommentarer: